I am a Teacher, lecturer cum Private tutor, and Freelance writer for your thesis, essay,novel, cerpen, journal or assignment. I like writing blog, and novel in my free time. I love watching horror movie and variety show, especially RUNNING MAN. I love travel but it too costly,.. I am not smiling, but everyone will smile whenever they meet me,..


Please do contact me BY Email ; imaninuryase@gmail.com


Sunday, September 1, 2013

KISAH ISTERI CANTIK DIMADUKAN

ISTERI CANTIK TAPI DIMADUKAN


        Suatu kisah yang ku dengar, isteri yang cantik,putih melepak,muda lagi dalam umur 20-an, tapi sudah dimadukan.

Tentu isteri itu tidak menjangka suaminya yang alim,baik, sanggup memadu kasih dengan anak dara lain menjadikan gadis itu isteri keduanya selepas 5 tahun menikahinya.
Mungkin kerana sering berjauhan dek kerana si isteri pertama ini sedang sibuk dengan pengajian nya sedangkan si suami sibuk bekerja di negeri lain. Jarak yang jauh menyebabkan sang suami sepi dari kemanjaan seorang isteri, ditambah pula dengan poket yang kencang,kaya, dan rupa yang kacak, mudah menarik perhatian mana-mana gadis pun!.

RAGAM KEHIDUPAN ; Ada yang sibuk mencari jodoh, xda suami sampai digelar anak dara tua, ada pula yang baru nak mulakan alam remaja,baru masuk universiti sudah dijadikan isteri,isteri kedua pulak tu.
Ada yang sibuk mencari suami, xda siapa mahu mengahwininya. Ada yang mempunyai suami,tiada bahagia sepenuhnya pun, sengsara apabila diri masih cantik,solid dan bergetah,tapi sudah dimadukan oleh sang suami yang tampan. Kalau dah bermadu, kasih-sayang pasti sudah terbahagi dua, malam pula bergilir, tidak sepenuhnya SUAMI ITU MILIK SANG ISTERI SEORANG!!!.

P/S ; Ramai lelaki berpoligami dengan alasan nak ikut SUNNAH NABI. Tapi tengok siapa yang dipilihnya jadi isteri kedua ketiga keempat tu?... ANAK DARA YANG CANTIK BERGETAH!!!. Kenapa tak ambil janda dan balu demi membela kehidupan mereka dan anak2 mereka kalau betul ikut SUNNAH???









MEMANG RELA BERMADU DAPAT PAYUNG EMAS, TAPI BERAPA RAMAI ISTERI YANG NAK PAYUNG EMAS ITU?. TEPUK DADA TANYA KESANGGUPAN HATI........












SUMBER BACAAN;

http://assalambs.blogspot.com/2013/05/hukum-nikah-dan-hukum-poligami-dalam.html

http://tausyiahaditya.blogspot.com/2013/01/bagaimanakah-poligami-dalam-islam.html

http://elhijrah.blogspot.com/2013/04/syarat-dan-rukun-poligami-dalam-islam.html#.UiMvpJKLDzk

http://abubasyer.blogspot.com/2013/05/poligami-dalam-islam-hikmah-dan.html



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.