I am a Teacher, lecturer cum Private tutor, and Freelance writer for your thesis, essay or assignment. I like writing blog, and novel in my free time. I love watching horror movie and variety show, especially RUNNING MAN. I love travel but it too costly,.. I am not smiling, but everyone will smile whenever they meet me,..


Please do contact me - My first mail ; imaninuryase@gmail.com / Whatsapp; 0129199728


Thursday, November 7, 2013

TANDA KENANGAN DARI AUSTRALIA


Beg tangan daripada Australia kenangan daripada seorang kakak,.. masa tu dia sambung belajar pHD nya di negara Kanggaru tu,..balik tu dia belikan aku hadiah beg tangan ni,...

Aku letak sini supaya jadi kenangan buat aku sendiri,.... semalam talinya putus pulak,... Dah 2 tahun aku pakai,padan lah kalau putus kot,....

Nilai pemberian orang sangat berharga,.. Apa kita rasa kalau kita bagi tapi orang tak endah kan jer,..sedih kan.

Muhasabah diri,... Bagaimana Islam meletakkan pemberian sebagai tanda silaturrahim,..hargai pemberian orang, dan selalu lah kita pun jadi orang yang suka memberi,... terutama beri sedekah,.....



..........................................................................

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.